SEA

SEA inzetten voor SEO

Zoekmachine adverteren is beter bekend onder de Engelse naam Search Engine Advertising, oftewel SEA. Bij SiVO Media maken wij veel gebruik van SEA. SEA gaat verder dan alleen het adverteren op Google. Google is nog steeds de meestgebruikte zoekmachine ter wereld, maar er zijn er meer. Bing en Yahoo! maken de top 3 van meest populaire zoekmachines compleet. Veel potentiële klanten maken gebruik van een zoekmachine als ze op zoek zijn naar een product of dienst. Om nieuwe klanten binnen te halen is SEA dan ook heel belangrijk. Wij vertellen u precies hoe dit in z’n werk gaat.

Hoe werkt SEA?

Uw advertentie komt in de zoekmachine te staan. Zoekmachines zoals Google Adwords en Bing Ads tonen uw advertentie boven of rechts naast de organische zoekresultaten. De advertentie wordt op de zoekmachine getoond als een gebruiker op een zoekwoord zoekt. U betaalt pas als de gebruiker op uw advertentie klikt. U betaalt een vast bedrag per bezoeker die op uw advertentie klikt. De hoogte van dit bedrag hangt ondermeer af van de populariteit van het zoekwoord en de kwaliteit van uw advertentie en website. U kunt ervoor kiezen om uw advertentie alleen op bepaalde tijdstippen van de dag te tonen. Gaat u niet voor deze optie, dan streven de zoekmachines ernaar om uw advertentie zo optimaal mogelijk over de dag te laten zien. Ook is het mogelijk om een maximaal budget per dag in te geven. Is dit bedrag bereikt, dan verschijnt uw advertentie die dag niet meer. Hoe zorgt u ervoor dat uw advertentie zo vaak mogelijk getoond wordt en dat dit u daadwerkelijk kliks oplevert? Maak gebruik van onze kennis en ervaring bij het adverteren op Google.

Het aanmaken van een zoekcampagne

Voor het adverteren op Google gebruiken we Google AdWords, dit is het advertentieplatform van Google. Met behulp van dit platform kunnen verschillende soorten advertenties weergegeven worden. Uw advertentie verschijnt in Google, Google Maps, Google Shopping en Google Afbeeldingen. Voordat het zover is, gaat hier een gedegen voorbereiding aan vooraf. Wij starten met een onderzoek naar zoektermen. Dit is de basis van een effectieve advertentie. Wij onderzoeken wat de populaire zoektermen zijn in uw branche. Het kan hierbij gaan om een enkel woord, maar ook om combinaties van meerdere zoekwoorden. Door gebruik te maken van de beste zoektermen trekt u meer bezoekers naar uw advertentie en uw website. U ontdekt op welke relevante zoekopdrachten gezocht wordt, u signaleert nieuwe trends en u krijgt inzicht in het online zoekgedrag van uw klanten. Doordat de zoekresultaten goed aansluiten op de wensen van de gebruiker is het conversiepercentage behoorlijk hoog.

sea-concept-idea-search-engine-advertising-website-as-marketing-strategy-web-page-promotion-internet-seo-illustration_277904-1768

Een aantrekkelijke advertentie

Het is belangrijk dat uw advertentie, die verschijnt in de zoekresultaten, er aantrekkelijk uitziet. De advertentie bestaat uit de titel die in blauw is weergegeven, de omschrijving in zwarte tekst en de URL. De advertentie is de uitnodiging tot het doorklikken naar uw website. Het is daarom van belang dat de advertentie prikkelt om door te klikken. Hou advertenties kort en simpel. Een advertentie op internet wordt gescand en niet gelezen. De gebruiker moet meteen begrijpen wat er op uw website te vinden is. Het is daarom belangrijk dat u concreet en duidelijk bent en dat de advertentie opvalt tussen alle andere zoekresultaten. Leg bijvoorbeeld de nadruk op een aanbieding. Zorg er wel voor dat u voldoet aan de verwachtingen die u heeft gewekt met uw advertentie. Vindt uw potentiële klant op de website niet wat hij of zij verwachtte, dan is de klant snel weer vertrokken. Relevantie is dan ook de sleutel tot succes. Nodig de bezoeker uit om actie te ondernemen. Benadruk waarin uw bedrijf zich onderscheidt ten opzichte van de concurrentie en vermeld bijvoorbeeld een speciale aanbieding. Ook woorden als ‘koop’, ‘bestel’ en ‘vind’ doen het goed in een advertentie. U bepaalt zelf de weergave-URL. Dit is de URL die de gebruiker ziet in de advertentie. Vermeld hierin uw bedrijfsnaam of uw producten of diensten. De weergave-URL is iets anders dan de bestemmings-URL. Dit is de URL die de gebruiker uiteindelijk bezoekt. Zorg ervoor dat de gebruiker meteen op de goede pagina met het product terechtkomt en niet op homepage of de overzichtspagina. Hiermee vergroot u de kans op conversie. Ook op de landingspagina maakt u gebruik van woorden die tot actie aanzetten.

 

Uw bereik vergroten

U vergroot uw bereik als u zich niet beperkt tot één zoekmachine. Richt uw aandacht niet alleen op Google, maar zorg ook voor een maximaal bereik op Bing en Yahoo!. Door zoekmachines met  elkaar te vergelijken kunt u de kosten per klik beperken en haalt u meer rendement uit uw campagne. Een groter bereik en daarmee een hoger rendement zorgt voor een betere conversie.

Besteed het beheer van uw zoekmachinecampagne uit

Er komt heel wat kijken bij een SEA campagne. Het is een slimme zet om het beheer van uw SEA campagne uit te besteden aan SiVO Media. Wij beschikken over een team van specialisten met een jarenlange ervaring in het opzetten en beheren van dergelijke campagnes. Zo bereikt u sneller het gewenste resultaat.

Meten is weten

Het werk stopt voor ons niet na het opzetten van een SEA campagne. Wij meten voor u ook de effecten van de campagne. Wij gebruiken hiervoor een webanalyseprogramma. Bij een AdWords campagne kan dit analyseprogramma eenvoudig geïntegreerd worden. Met een dergelijk programma ontdekt u of de advertentie het gewenste effect heeft. U ziet hoeveel bezoekers uw website hebben bezocht en of deze bezoekers overgegaan zijn tot vervolgactie. Met deze kennis het mogelijk om de campagne bij te sturen en nog betere resultaten te realiseren.

Hoe-werkt-SEA-Search-Engine-Advertising

Een goede campagne betaalt zichzelf terug

De kosten die u maakt door het uitbesteden van een SEA-campagne en de kosten die de zoekmachine berekent voor de kliks betalen zichzelf terug. Door te sturen op alle onderdelen van de campagne bereikt u meer klanten die ook daadwerkelijk overgaan tot het afnemen van uw producten en diensten. Aarzel niet en neem contact met ons op om de eerste stappen te zetten voor het inzetten van SEA voor SEO.

 

Ga voor online succes en vergroot je zichtbaarheid vandaag online met SiVO Media!