Redenen waarom jij je Google Ads moet uitbesteden

Redenen waarom je je Google Ads moet uitbesteden

Als bedrijf ben je overtuigd van je producten of diensten en je wilt toekomstige klanten graag wijzen op jouw toegevoegde waarde. Zonder klanten kan je onderneming tenslotte niet voortbestaan. Marketing activiteiten zijn dan ook belangrijk om afname van je producten of diensten te bevorderen. Vroeger zette de slager zijn aanbiedingen in het plaatselijke huis-aan-huis blad en als de klanten de volgende dag in de winkels stonden en naar de slavinken uit de advertentie vroegen, wist hij dat zijn advertentie succes had. Tegenwoordig worden veel online marketing instrumenten ingezet, zoals bijvoorbeeld online advertenties. Hoe weet je of deze advertenties succesvol zijn? Krijg beter zicht op resultaten met SEA.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising oftewel adverteren via een zoekmachine. Bij deze vorm van online marketing trek je bezoekers aan voor je website door advertentieplekken te kopen in een zoekmachine. Adverteren in Google is de populairste vorm van zoekmachine adverteren. Met deze vorm koop je een hoge positie in de zoekmachine van Google. Het belangrijkste doel van zoekmachine adverteren is bezoekers verleiden om jouw website te bezoeken. Hiervoor gebruik je gerichte advertenties die aan potentiële bezoekers getoond worden op basis van vooraf ingestelde instellingen en zoekopdrachten. Als je als gebruiker van een zoekmachine een zoekopdracht geeft, zie je de Google Ads bovenaan en onderaan de pagina met zoekresultaten. Deze opvallende plekken bieden de grootste kans op doorklikken en dus op een bezoek aan jouw website waarbij mogelijke klanten vervolgens verder kennismaken met jouw producten of diensten.

De voordelen van Search Engine Advertising

Google heeft veel potentie, omdat elke dag miljoenen zoekopdrachten worden uitgevoerd en de kans groot is dat jouw doelgroep hier tussen zit. SEA heeft verschillende voordelen. Je krijgt direct nieuwe bezoekers op jouw website. Deze bezoekers zijn bovendien echt geïnteresseerd in jouw producten of diensten als je de juiste zoekwoorden ingeeft voor jouw advertentie. Je bereikt jouw doelgroep bovendien zo vaak als je wilt. De kosten van zoekmachine adverteren zijn beperkt. Deze manier van adverteren kan al vanaf een euro per dag. Dit geld heb je zo terugverdiend met de leads en de klanten die zoekmachine adverteren je opleveren. Een goede campagne laat zelfs je winst groeien.

Waarom kiezen voor Google Ads?

Jaarlijks worden er wereldwijd miljarden zoekopdrachten uitgevoerd via de zoekmachine Google. Google is voor veel mensen de eerste stap als ze een vakantie willen boeken, een recept zoeken of als ze op zoek zijn naar een schilder of een nieuwe vaatwasmachine. Wil jij met jouw bedrijf bovenaan de zoekopdrachtenlijst verschijnen van potentiële klanten? Google Ads is het antwoord. Het advertentieplatform van Google heet Google Ads. Binnen Google kan je verschillende soorten campagnes inzetten. Zo kan je adverteren op relevante zoektermen of jouw advertentie laten plaatsen op een YouTube video. Daarnaast biedt Google interessante mogelijkheden om je op een specifieke doelgroep te richten. Zo verschijnt jouw advertentie alleen bij mensen die eerder zochten met zoekwoorden die gerelateerd zijn aan de branche waarin jij je begeeft. Ook kan je een advertentie laten zien aan bezoekers die jouw website willen verlaten. De mogelijkheden zijn eindeloos. Om optimaal van deze mogelijkheden te profiteren schakel je een SEA-specialist in. SEA uitbesteden is meer waar voor je geld.

Hoe werkt het maken van een Google Ad?

De SEA-specialist maakt een advertentie voor jouw onderneming op basis van vooraf ingestelde instellingen en zoekwoorden. De advertentie van jouw bedrijf wordt getoond op het moment dat een bezoeker van Google de ingestelde zoekwoorden intypt. Zo bereik je heel gericht een doelgroep die interesse heeft in jouw producten of diensten. Daarmee is de kans groter dat jouw advertentie getoond wordt aan mensen die ook echt klant worden bij jou. Ook kan je je met Google Ads richten op bijvoorbeeld mensen met een bepaalde leeftijd of op locaties. Er zijn verschillende soorten campagnes die je kan inzetten.

Soorten Google campagnes

Tekstadvertenties door middel van een campagne in het zoeknetwerk zijn de meest gebruikte advertenties. Als een gebruiker een zoekopdracht ingeeft met een aan jouw product of dienstverlening gerelateerde zoekterm, verschijnt jouw advertentie. Wil je zichtbaar zijn als mensen bijvoorbeeld hun Gmail-account checken of aan het browsen zijn? Maak dan gebruik van een campagne in het Google Display Netwerk. Verkoop jij producten en wil je de voorraad in je winkel promoten? Een shopping campagne is een interessante optie. Bij een shopping campagne heb je ook ruimte om een foto van jouw product te plaatsen in combinatie met een omschrijving van het product en de prijs. Zo hebben mensen al een beeld van jouw product voordat ze klikken op de advertentie. Bij een videocampagne maak je ondermeer gebruik van YouTube voor het weergeven van videoadvertenties. Wil jij apps promoten? Via een appcampagne op Google Zoeken, YouTube of Google Play breng je apps onder de aandacht.

Monitoren van je zoekmachine campagne

Als je een Google campagne bent gestart, is het daarmee niet afgelopen. Om de beste resultaten te behalen is het belangrijk dat je de campagne optimaliseert. Dit doe je door de resultaten van de campagne te monitoren. Elke week neem je de tijd om de beschikbare data te analyseren. Hebben alle zoekwoorden het gewenste resultaat gehad of is er verbetering nodig? De specialist weet precies naar welke data hij of zij moet kijken om de juiste conclusies te trekken en je campagne nog beter te maken.

SEA uitbesteden is meer waar voor je geld

Jij wilt je richten op de corebusiness van je bedrijf. Randzaken zoals SEA besteed je liever uit en dat is ook verstandig. Door het inzetten van experts bereik je betere resultaten. Het kiezen van de juiste zoekwoorden voor een Google Ad is niet zo simpel als het lijkt. Gebruik je zoekwoorden die niet relevant zijn, dan klikken bezoekers wel door naar je website, maar leidt dit niet tot het afnemen van jouw diensten of producten. De SEA-specialist weet precies welke zoekwoorden relevant zijn en doet tussentijds aanpassingen als dit nodig is. Besteed je het zoekmachine adverteren uit, dan houd je bovendien tijd over voor het bedenken van nieuwe producten of andere ontwikkelingen die relevant zijn voor jouw bedrijf.
Neem vandaag nog contact op met een specialist voor een SEA kansencheck en ontdek wat de mogelijkheden zijn.

Ga voor online succes en vergroot je zichtbaarheid vandaag online met SiVO Media!