Google Display Network

Wat is Google Display Advertising?

Er zijn talloze manieren om je zichtbaarheid online te vergroten. SiVO Media is gespecialiseerd in Google Campagnes. De zoekmachine van het Amerikaanse bedrijf Google is wereldwijd enorm populair. Ook in Nederland googelen we erop los. Het is daarom van grote toegevoegde waarde als u goed zichtbaar en vindbaar bent via Google. SiVo Media ondersteunt u hierbij op verschillende manieren. Google Display Advertising is één van de in te zetten instrumenten.

Doelgericht adverteren

U wilt reclame maken voor uw producten of diensten met behulp van een advertentie. Dit kan zowel offline in gedrukte media als online. In vergelijking met gedrukte media is een online display advertentie relatief goedkoop. Google Display Advertising is een manier van online adverteren met visueel aantrekkelijke advertenties. U plaatst een advertentie of filmpje op websites, in apps of op social media via bijvoorbeeld banners. Hoe weet u dat u ook daadwerkelijk doelgericht adverteert? Daar komt het Google Display Network om de hoek kijken. Met behulp van het Google Display Network wordt uw advertentie geplaatst bij passende inhoud. Zo bereikt u een stuk eenvoudiger de juiste doelgroep.

Hoe werkt het Google Display Network?

Het Google Display Network is een verzameling van meer dan 2 miljoen websites, apps en video’s waar uw advertenties worden getoond. De sites in dit netwerk hebben bij elkaar een bereik van meer dan 90 procent van alle internetgebruikers in Nederland. Met behulp van targeting kunnen uw advertenties getoond worden in een bepaalde context zoals fitness of buitenleven of aan bepaalde doelgroepen zoals ‘mensen die op vakantie willen naar Spanje’ of op locatie. De mogelijkheden zijn eindeloos. U bepaalt zelf welke doelgroep uw advertentie te zien krijgt. YouTube en Gmail maken onderdeel uit van het netwerk en ook kleine websites zijn aangesloten.

De voordelen van het Google Display Network

Het grote én doelgerichte bereik is één van de voornaamste voordelen van Google Display Advertising. Met uw Display campagne bereikt u mensen over de hele wereld via 35 miljoen websites en apps en bijvoorbeeld op YouTube en Gmail die ook eigendom zijn van Google. Zo vergroot u ook uw bereik buiten de zoekmachine van Google. Google Display Advertising is in te zetten voor verschillende doeleinden. SiVO Media ontwikkelt een campagne voor u die gericht is op de doelen die u wilt bereiken. Wilt u uw verkopen stimuleren, leads creëren of aan uw bekendheid werken? Het kan allemaal met behulp van Google Display Advertising. Daarnaast is deze manier van adverteren ook nog eens makkelijk in het gebruik.

Een zoekcampagne via het Google Display Netwerk

Er zijn verschillende manieren om het Google Netwerk in te zetten waarvan een zoekcampagne er één is. Bij een zoekcampagne wordt uw advertentie getoond als gebruikers een bepaalde zoekterm invoeren bij Google, Google Afbeeldingen, Google Shopping en Google Maps. Uw advertentie verschijnt bovenaan de pagina, nog boven de organische zoekresultaten. Bij deze campagnes ligt het gemiddelde conversiepercentage vrij hoog, omdat de betaalde zoekresultaten goed bij de zoekintentie van de gebruiker aansluiten. U betaalt per klik op de advertentie en dat maakt ook het resultaat van uw investering inzichtelijk. Het nadeel is dat u geen gebruik kunt maken van video’s en afbeeldingen. Bij een Display campagne is dit wel mogelijk.

Wanneer maakt u gebruik van een Display campagne?

Een Display campagne is een uitstekende manier om uw bereik te vergroten, ook zonder dat uw doelgroep gebruik maakt van Google. U vergroot uw merkbekendheid en u zorgt er met effectieve banners voor dat potentiële klanten uw product in overweging nemen. Door aantrekkelijke call-to-actions beweegt u klanten tot het kopen van uw producten of het afnemen van uw diensten. Ook kunt u gebruikers bereiken die uw advertentie al eerder gezien hebben of uw website eerder hebben bezocht en bereikt u gebruikers terwijl ze in apps of op websites browsen.

Waarom banners en geen tekstadvertenties?

Veel bedrijven maken bij Google Ads gebruik van tekstadvertenties in de zoekmachine. Ook in het Google Display Network kunt gebruik maken van tekstadvertenties, maar het inzetten van banners heeft een grote meerwaarde. Een banner kan net als een tekstadvertentie tekst bevatten, maar ook afbeeldingen, flash en video’s. Het grafische aspect staat centraal en bij banners kan de gebruiker doorklikken naar de website van uw bedrijf. Op een webpagina staat veel informatie. In de brei aan tekst trekt een afbeelding sneller de aandacht. Bovendien kunt u in een banner de nadruk leggen op branding door er bijvoorbeeld uw logo in te plaatsen. Het maken van een display advertentie is tijdsintensiever dan het maken van een tekstadvertentie. Door de inzet van visuele vormgevers kunnen wij u daarbij ondersteunen.

Aan de slag met het Google Display Network

SiVO Media ondersteunt u bij Google Display Advertising. Wij bepalen samen uw doelstelling. Wilt u bijvoorbeeld uw diensten promoten of wilt u speciale aandacht vragen voor een nieuwe product dat u op de markt brengt? Vervolgens adviseren wij u over de meest passende display advertentie. Dit kan een beeldadvertentie zijn, een videoadvertentie of een advertentie met animaties. In het advies houden wij ook rekening met het beschikbare budget. Zo is een beeldadvertentie goedkoper dan een videoadvertentie. Het Display Netwerk stelt eisen waaraan de advertenties moeten voldoen. Dit kunt u gerust aan SiVO Media overlaten. Wij hebben veel ervaring en weten in welk formaat advertenties moeten worden aangeleverd. Ook de inhoud van de advertentie moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Het eindigt niet bij het opzetten van de campagne

Het werk is voor ons niet afgelopen als we de campagne voor uw organisatie hebben opgezet. Wij bekijken regelmatig de voortgangsresultaten en geven waar nodig advies om bij te sturen. Het maken van verschillende varianten advertenties heeft als voordeel dat u de banners kunt afwisselen. Als een gebruiker een advertentie in dezelfde vorm meerdere keren ziet langskomen, valt de advertentie minder op en leidt dit minder vaak tot doorklikken. Wanneer u het beste kunt overstappen naar een volgende variant van de advertentie kunnen we bepalen aan de hand van de voortgangsresultaten. Bijsturen doen we ook door naar de vooraf gestelde doelstellingen kijken. Zo haalt u het meeste uit uw display campagne. Wij leveren graag een bijdrage aan het succes van uw bedrijf.

Ga voor online succes en vergroot je zichtbaarheid vandaag online met SiVO Media!